Saturday, March 17, 2018

Τζατζίκι με άγριο σκόρδο

Αφού λοιπόν ξεκινήσαμε να μιλάμε για άγριο σκόρδο στην προηγούμενη ανάρτηση με τα επίπεδα ψωμιά/πίτες, ας πάμε τώρα στο ζουμί· ας πάμε στο τζατζίκι με άγριο σκόρδο. Εδώ τα πράγματα σοβαρεύουν καθότι είμαι όχι μόνο σκορδομανής αλλά και τζατζικομανής.




Έχω μεγάλη αδυναμία στο τζατζίκι, το οποίο φτιάχνω σχεδόν εβδομαδιαία ώστε να πάρω τη δόση μου και με το που βρήκα άγριο σκόρδο, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν να φτιάξω τζατζίκι. Πόσο καλή ιδέα ήταν δεν μπορείτε να φανταστείτε.




Το τζατζίκι το λάτρευα ανέκαθεν, αλλά με το που ανακάλυψα τη μαγεία του άγριου σκόρδου και την φοβερά φρέσκια γεύση του, τότε το τζατζίκι μου μετατράπηκε σε κάτι το απίστευτο.




Πάντα προσθέτω τουλάχιστον τέσσερις σκελίδες σκόρδο σε μισό κιλό γιαούρτι που σημαίνει ότι το τζατζίκι μου αρέσει δυνατό και ενώ φοβήθηκα πως με το άγριο σκόρδο δεν θα είχα το ίδιο αποτέλεσμα, προς μεγάλη μου έκπληξη και χαρά, διαπίστωσα ότι το άγριο σκόρδο αντικαθιστά άξια το ξερό, δίνοντας μια επιπλέον γεύση μυρωδικού, έχοντας πιο απαλή επίγευση, χωρίς όμως να υστερεί σε αψάδα, αυτή που αποζητάς όταν τρως τζατζίκι. Δεν έχει τίποτα να ζηλέψει απ’ το κοινό σκόρδο κι η γεύση του δεν είναι τόσο επιθετική, είναι όμως το ίδιο σπιρτόζικη.




Φτιάξτε το λοιπόν και συνοδέψτε το με ό,τι τραβάει η ψυχή σας. Ψάρια, τραγανά, τηγανητά λαχανικά και καλοψημένα ψωμιά, σουβλάκια, μπιφτέκια, παϊδάκια, πίτες.









Τζατζίκι με άγριο σκόρδο

Η ποσότητα του σκόρδου στο τζατζίκι είναι πολύ προσωπική υπόθεση. Κάποιοι το θέλουν δυνατό, άλλοι ίσα που να το γεύονται. Για μένα, αν δεν έχει πολύ σκόρδο, δεν είναι τζατζίκι. Η ποσότητα που αναγράφω στη συνταγή είναι αρκετή για ένα αξιοπρεπές τζατζίκι. Αν έχετε αμφιβολίες, προσθέστε το λίγο-λίγο, δοκιμάστε και σταματήστε εκεί που θεωρείτε ότι είναι αρκετό για το γούστο σας.

Χρησιμοποίησα κυρίως τα κοτσανάκια του άγριου σκόρδου καθώς αυτά είναι που έχουν την έντονη γεύση σκόρδου αλλά πρόσθεσα επίσης και μερικά ψιλοκομμένα φύλλα που δίνουν άλλη γευστική διάσταση στο τζατζίκι και που το έκαναν ακόμα πιο φρέσκο και ξεχωριστό.

Πολλοί πρεσβεύουν ότι το αγγούρι θέλει στράγγισμα πριν μπει στο γιαούρτι. Εγώ πάλι ποτέ μου δεν το έχω στραγγίξει και ποτέ δεν ήταν νερουλό το τζατζίκι μου. Έχει να κάνει βέβαια και με το γιαούρτι που χρησιμοποιεί κανείς, διότι το τζατζίκι το σωστό θέλει γιαούρτι σακούλας, δηλαδή στραγγιστό, πηχτό, με όλα τα λιπαρά του που, και λίγο νερό απ’ το αγγούρι να βγει (που δεν θα προλάβει αφού το τζατζίκι οφείλει να φτιάχνεται λίγο πριν φαγωθεί), δεν θα κάνει αισθητή διαφορά. Η ποσότητα του νερού που βγαίνει απ’ το αγγούρι είναι αμελητέα όταν το τζατζίκι φαγωθεί σύντομα οπότε μην τυραννιέστε με στραγγίσματα. Αυτό που θα ήταν καλό παρ’ όλ’ αυτά είναι να αφαιρέσετε με ένα κουτάλακι το κεντρικό μέρος του αγγουριού πριν το χρησιμοποιήσετε, δηλαδή εκεί που έχει τα σποράκια του και τα περισσότερα υγρά, αν κι εγώ δεν το κάνω πάντα για να είμαι ειλικρινής και δεν έχω πρόβλημα.




Μερίδες: αρκετό για 4 άτομα (ή 2 αν είσαστε σαν εμένα και τον Σ)

Υλικά
500 γρ. στραγγιστό γιαουρτι, πλήρες
10-12 κοτσανάκια άγριου σκόρδου, ψιλοκομμένα
4-5 φύλλα άγριου σκόρδου, ψιλοκομμένα
Μια μικρή χούφτα φρέσκο άνηθο, ψιλοκομμένο
70 γρ. αγγούρι καθαρισμένο (και ξεσποριασμένο κατά προτίμηση), κομμένο σε κυβάκια
2 κουταλιές σούπας εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
¼ κουταλάκι γλυκού ξίδι από κόκκινο κρασί
Φρεσκοτριμμένο λευκό πιπέρι, 5-6 γυρίσματα του μύλου
Αλάτι, κατά βούληση

Ελαιόλαδο και άνηθο, για το φινίρισμα


Προετοιμασία
Θα σας συμβούλευα να ετοιμάζετε πάντα το τζατζίκι λίγη ώρα (το πολύ 1) πριν θέλετε να το σερβίρετε. Είναι πανεύκολο να ετοιμαστεί και μπορείτε κάλλιστα να έχετε έτοιμα και τα υλικά, κομμένα, και να τα αναμείξετε στο γιαούρτι τελευταία στιγμή. Πάντα έχει καλύτερη γεύση όταν είναι φρεσκοετοιμασμένο.


Σ’ ένα μεγάλο μπωλ, αδειάστε το γιαούρτι και προσθέστε το ψιλοκομμένο άγριο σκόρδο (φύλλα και κοτσανάκια), το αγγούρι, το λάδι, το ξίδι, το πιπέρι και λίγο αλάτι. Ανακατέψτε καλά με ένα κουτάλι ώστε να αναμειχθούν καλά τα υλικά. Δοκιμάστε και προσθέστε κι άλλο αλάτι αν χρειάζεται.

Μεταφέρετε σε μπωλ/πιάτο σερβιρίσματος, περιχύστε με λίγο επιπλέον ελαιόλαδο, πασπαλίστε με λίγο άνηθο και σερβίρετε.




2 comments:

  1. Σήμερα στη λαϊκή έψαχνα για σκόρδα αλλά κανείς δεν είχε.Τζατζίκι έχω να φτιάξω πολύ καιρό τα αγγούρια ιδιαίτερα τέτοια εποχή είναι κάτι που δεν αγοράζω για΄τι δεν μου αρέσει η γεύση τους. Πιστεύω ότι επειδή αφαιρείς τα σπόρια γιαυτό δεν χρειάζεται στράγγισμα. Είναι βέβαια και θέμα αγγουριού. Καλησπέρα από την ανοιξιάτικη Αθήνα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τα αγγούρια εδώ είναι τα ίδια όλο το χρόνο οπότε δεν έχω πρόβλημα με την ποιότητα, και είναι ίδια με τα ελληνικά. Τα σπόρια δεν τα αφαιρώ κάθε φορά για να πω την αλήθεια και ποτέ δεν έχω πρόβλημα με πολλά υγρά γιατί πάντα το φτιάχνω τελευταία στιγμή. Έτσι μου αρέσει η γεύση του τζατζικιού καλύτερα γι' αυτό και το προτείνω. Καλό βράδυ Ξανθή μου από μια Χάγη με -9 βαθμούς Κελσίου!! Φιλιά!!

      Delete