Thursday, April 21, 2016

Ο δικός μου ντάκος


Ντάκος. Πόσο τον αγαπώ.




Μπορεί να μην είχα κριθαροκουλούρες αλλά είχα φτιάξει μικρά κριθαρένια παξιμάδια/ντακάκια. Μπορεί να μην είχα ζουμερές μεγάλες ντομάτες, αλλά είχα μικρά πομοντόρια, τα πιο γλυκά που υπάρχουν, τα οποία έκοψα στη μέση ώστε οι χυμοί τους να στάξουν πάνω στα παξιμάδια και να τα υγράνουν.




Φέτα, θρυμματισμένη, μπόλικο ελαιόλαδο και ρίγανη, λίγο ξίδι για οξύτητα και μια πρέζα αλάτι.

Αυτό. Μόνο αυτό. Ντάκος, λίγο διαφορετικός, φερμένος στα μέτρα μου, σε μια ηλιόλουστη ανοιξιάτικη μέρα.






Ο δικός μου ντάκος

Δεν θα μοιραστώ σήμερα τη συνταγή μου για τα ντακάκια αλλά θα σας πω πως είναι βασισμένη στη συνταγή μου για κριθαρένιο ψωμί.




Μερίδες: 1

Υλικά
4-5 ντακάκια (μικρά κρίθινα παξιμάδια), κομμένα στη μέση
8-9 μικρά πομοντόρια (ή τοματίνια), κομμένα στη μέση
100 γρ. φέτα
4 κουταλιές σούπας (ή περισσότερο αν θέλετε) εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
½ κουταλάκι γλυκού ξίδι από κόκκινο κρασί
Ξερή ρίγανη, 3-4 πρέζες
Αλάτι, μια πρέζα


Προετοιμασία
Σ’ ένα βαθύ πιάτο προσθέστε τα κομμένα ντακάκια και τις ντομάτες και αλατίστε. Ανακατέψτε και θρυμματίστε από πάνω τη φέτα. Προσθέστε το ξίδι και περιχύστε με το ελαιόλαδο. Προσθέστε τη ρίγανη και απολαύστε.


11 comments:

  1. Ένα από τα πιο αγαπημένα μου φαγητά! Γρήγορο, πλήρες, πεντανόστιμο!

    ReplyDelete
  2. Καλημέρα,μου αρέσει που φτιάχνεις δικά σου ντακάκια.
    Πλήρες γεύμα θα το έλεγα αυτό για μένα.

    ReplyDelete
  3. Καλημέρα Κική και Ξανθή! Σας ευχαριστώ πολύ. Εννοείται πως είναι πλήρες γεύμα. Πολλές φορές είναι και το κυρίως γεύμα μου της ημέρας και το καταευχαριστιέμαι. Καλό ΣΚ!

    ReplyDelete
  4. Καλημέρα! Εγώ τον κάνω με κατίκι και κάπαρη. Φανταστικός και ο δικός σου!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλημέρα Νοτούλα! Το κατίκι δεν μου αρέσει αλλά την κάππαρη την λατρεύω και την προσθέτω καμιά φορά. Δίνει πολύ ωραία γεύση.

      Delete
  5. Είμαι σε δίαιτα και τρώω ντάκους μανιακά, με κάπαρη και μιξ μπαχαρικών για φέτα (και ανθότυρο, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα). Εξίσου καλή με μια ωραία φέτα η ξινομυζήθρα, αχ! Έχω ακούσει ότι τα φύλλα κάπαρης είναι απίστευτα, αλλά δυσεύρετα. Αυτό το ποστ έρχεται την κατάλληλη στιγμή για μένα, άσχετα αν δεν μου προσφέρει κάποια καινούρια συνταγή. Αυτή τη στιγμή ψήνω το κοτόπουλό σου με ντομάτες και ελιές.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τα καππαρόφυλλα είναι εκπληκτικά κι όποτε έρχομαι Ελλάδα τα παίρνω γιατί εδώ δεν μπρώ να τα βρω. Μμμμ ξινομυζήθρα μου ακούγεται τέλεια.
      Ελπίζω να σου αρέσει το κοτόπουλο και καλή δύναμη με τη δίαιτα!

      Delete
  6. Πιθανόν να οφείλεται στην κρητική καταγωγή μου, αλλά ο ντάκος αποτελούσε πάντα ένα από τα πολύ αγαπημένα μου πιάτα.
    Απλός σε υλικά, αλλά πραγματικά μεγαλειώδης σε γεύση. Περιμένω τις καλοκαιρινές ντομάτες για να τον φτιάχνω σε καθημερινή σχεδόν βάση.
    Συνήθως δε, έχω ρίγανη και ξινομυζήθρα από τη Νάξο, οπότε μιλάμε για πραγματική απογείωση του πιάτου!
    Σε φιλώ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τί ωραίο τυρί το ναξιώτικο. Καλή επιλογή. Μα γιατί να μην τα εξάγουν ρε γαμώτο; Μόνο όταν είμαι Ελλάδα μπορώ να τα απολαύσω και μου λείπουν!

      Delete
  7. Ο ντακος σου φαινεται 5νοστιμος.

    Εχω καιρο να φάω ευγευστο ντακο σε ταβέρνα. Δεν ξερω τι συμβαίνει, αλλα η τιμη του ειναι τσιμπτη και η γευση του αδιαφορη.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σπάνια να έχω ευχαριστηθεί ντάκο σε ταβέρνα κι οι λίγες φορές ήταν στην Κρήτη, στην Κεφαλονιά και σε ένα-δυο άλλα νησιά. Οι σπιτικές εκδοχές είναι πάντα οι καλύτερες. Σ' ευχαριστώ!

      Delete