Saturday, December 8, 2012

Κάποιες φορές, το αλμυρό είναι καλύτερο απ' το γλυκό

Σας προειδοποιώ. Αυτή η αλμυρή κρέμα είναι αμαρτωλή, πεντανόστιμη και εντελώς βλαβερή για την υγεία σας.






Όποιος ισχυρίζεται πως οι κρέμες οφείλουν να είναι μόνο γλυκιές, κάνει μεγάλο λάθος. Διότι, κάποιες φορές, το αλμυρό είναι καλύτερο απ' το γλυκό.






Ναι, η σοκολάτα μπορεί να είναι η αδυναμία μου αλλά και το τυρί δεν πάει πίσω. Έχω κατά καιρούς δηλώσει τον θαυμασμό μου για τα σουφλέ τυριών, έχω μιλήσει για την τρέλα μου για την φέτα, έχω κυλιστεί ουκ ολίγες φορές στο βούρκο της αμαρτίας που λέγεται τυρί σαγανάκι.






Η αγάπη μου για το τυρί είναι μεγάλη και για την παρμεζάνα ακόμα μεγαλύτερη. Την έχω προσθέσει σε πιάτα ζυμαρικών, σε βάσεις τάρτας και σε αλμυρές αβγοφέτες αλλά ποτέ δεν είχα σκεφτεί πως θα μπορούσα να την προσθέσω σε μια αλμυρή custard (κρέμα) ψημένη στο φούρνο. Μέχρι πέρσι δηλαδή που για πρώτη φορά έφτιαξα αυτήν εδώ τη συνταγή.






Αλμυράδα σε όλο της το μεγαλείο, έξοχα ισορροπημένη από την κρεμώδη απαλότητα του γάλακτος και των αβγών και την καυτή παρουσία του καγιέν και του άσπρου πιπεριού. Μια βελούδινη κρέμα που ξεχειλίζει απ' την ουμάμι γεύση της παρμεζάνας και που σερβίρεται με μερικά μικρά τραγανά τοστ αντζούγιας, ιδανικά εργαλεία για βούτηγμα. Μια αλμυρή έκπληξη που είναι πραγματικά εμπνευσμένη.











Αλμυρές Κρέμες (Custards) Παρμεζάνας με Τοστ Αντζούγιας
Προσαρμοσμένη από τον Rowley Leigh

Οι κρέμες αυτές είναι το τέλειο πρώτο πιάτο ή ορεκτικό για ένα ξεχωριστό ή γιορτινό τραπέζι.
Σερβίρετέ τες με ένα λευκό κρασί της ποικιλίας Chardonnay· ένα Chablis θα ήταν ιδανικό.






Μερίδες: 4 κρέμες

Υλικά

για τις κρέμες παρμεζάνας
150 ml φρέσκο, πλήρες γάλα
150 ml κρέμα γάλακτος, πλήρης (35% λιπαρά)
50 γρ. παρμεζάνα, ψιλοτριμμένη
2 κρόκους αβγών (από αβγά μεσαίου μεγέθους)
Μια πρέζα πιπέρι καγιέν
Μια πρέζα άσπρο πιπέρι
Μια πρέζα αλάτι

για τα τοστ αντζούγιας
6 φιλέτα αντζούγιας σε λάδι (από βαζάκι ή κονσέρβα)
30 γρ. ανάλατο βούτυρο, μαλακωμένο
4 πολύ λεπτές φέτες προζυμένιου ή χωριάτικου ψωμιού (ή 8 μπαγκέτας)

Ειδικά εργαλεία: σύρμα, 4 μικρά ράμεκινς (μικρά πυρίμαχα σκεύη, χωρητικότητας 100 ml), μικρό βαθύ ταψί ικανό να χωρέσει και τα 4 ράμεκινς, τοστιέρα


Προετοιμασία

για τις κρέμες παρμεζάνας
Σε μια μικρή κατσαρόλα με βαρύ πάτο, προσθέστε το γάλα, την κρέμα γάλακτος και την τριμμένη παρμεζάνα και βάλτε σε χαμηλή φωτιά. Ανακατεύετε συνεχώς με μια σπάτουλα μέχρι να λιώσει η παρμεζάνα και το μείγμα ν' αρχίσει ν' αχνίζει αλλά να μην πάρει βράση. Θα πάρει 5-7 λεπτά.
Αφαιρέστε την κατσαρόλα απ' τη φωτιά και αδειάστε το μείγμα σε ένα μπωλ μεσαίου μεγέθους. Αφήστε το μείγμα να κρυώσει.

Προθερμάνετε το φούρνο σας στους 150 βαθμούς Κελσίου.

Προσθέστε τ' αβγά, το καγιέν, το άσπρο πιπέρι και μια πρέζα αλάτι στο μείγμα που έχει κρυώσει και χυπήστε καλά με το σύρμα μέχρι να ενσωματωθούν τα υλικά.
Μοιράστε ισομερώς το μείγμα στα 4 ράμεκινς και τοποθετήστε τα μέσα στο βαθύ ταψί. Γεμίστε το ταψί με βραστό νερό, το οποίο θα πρέπει να έρχεται μέχρι λίγο πιο πάνω από τα μισά των των ράμεκινς, τοποθετήστε το προσεκτικά στο μεσαίο ράφι του προθερμασμένου φούρνου σας και καλύψτε το ελαφρά με μια λαδόκολλα.


Ψήστε τις κρέμες για 25-30 λεπτά ή μέχρι μόλις να έχουν σφίξει. Ελέξγτε τες 5 λεπτά νωρίτερα για να βεβαιωθείτε ότι είναι στο σωστό δρόμο και, δεδομένου ότι όλοι οι φούρνοι δεν είναι ίδιοι, για να βεβαιωθείτε επίσης ότι δεν θα παραψηθούν. Ελέγξτε αν είναι έτοιμες ακουμπώντας το δάχτυλό σας στο κέντρο της κρέμας. Θα πρέπει να κουνιέται ελαφρά αλλά να έχει δέσει, να μην είναι δηλαδή σε υγρή μορφή. Η κρέμα δεν θα πρέπει να είναι σκληρή στο κέντρο.
Προσέξτε να μην τις παραψήσετε γιατί θα χάσουν την κρεμώδη υφή τους.

για τα τοστ αντζούγιας
Εντωμεταξύ, ετοιμάστε τα τοστ αντζούγιας.
Στραγγίστε καλά τις αντζούγιες από το λάδι και βάλτε τες σ' ένα μικρό μπωλ μαζί με το μαλακωμένο βούτυρο. Λιώστε μαζί τα υλικά μ' ένα πιρούνι ώστε να δημιουργηθεί μια πάστα και αλείψτε την σε 2 από τις φέτες ψωμιού. Καλύψτε με τις άλλες 2 φέτες φτιάχνοντας έτσι 2 τοστ. Ψήστε τα σε μια τοστιέρα μέχρι να πάρουν χρώμα και να γίνουν τραγανά.


Βγάλτε το ταψί απ' το φούρνο και αφαιρέστε τα ράμεκινς. Αφήστε τις κρέμες λίγο να κρυώσουν πριν τις σερβίρετε, πασπαλισμένες με λίγο άσπρο πιπέρι.
Σερβίρετε τις κρέμες με τα τοστ αντζούγιας τα οποία προηγουμένως έχετε κόψει σε μακρόστενα κομμάτια.





21 comments:

  1. Αλμυρή κρέμα ε; Χμμμμ! Ενδιαφέρον!

    ReplyDelete
  2. Καλα .... είναι τέλειααααααααααα !!

    Φιλιά

    ReplyDelete
  3. Wowwww... Πολύ ωραία.
    Η υφή της κρέμας φαίνεται πολύ καλή.. και είναι αλμυρή κρέμα.
    Καλά για το τοστ αντζούγιας δεν έχω λόγια.. υπέροχη ιδέα.

    Φιλιά πολλά :0)

    ReplyDelete
  4. Μας κόλασες, μας τσάκισες, μας αποτελείωσες!!!
    Δεν υπάρχουν λόγια!!!

    ReplyDelete
  5. Αν και είμαι λίγο επιφυλακτική απέναντι στη αντζούγια πιστεύω ότι τον όλο συνδυασμό θα τον δοκίμαζα...

    ReplyDelete
  6. Λατρεύω τις αλμυρές κρέμες!
    Θα την δοκιμάσω άμεσα.
    Για τα τοστ αντζούγιας δεν είμαι σίγουρη γιατί μάλλον θα καταλήξω να τα φάω μόνη μου.
    Anyway ευχαριστουμε για την ιδέα αυτής της λιχουδιάς.
    Ό,τι πρέπει για βραδάκια με φίλους.

    ReplyDelete
  7. Εβλεπα κρέμα και διάβαζα κρέπα....δε μπορούσε το μυαλό μου να φανταστεί οτι υπάρχει κρέμα παρμεζάνας...
    τί να πω...θα χω γίνει κουραστική...αλλά οι συνταγές σου είναι το κάτι άλλο!!!!!
    Φοβερή ιδέα!!

    ReplyDelete
  8. Κι εγώ στο τοστ αντζούγιας ίσως να μην έλεγα αμέσως ναι, αλλά για την κρέμα παρμεζάνας (που απ' ό,τι είδα είναι μια κανονικότατη αλμυρή κρεμ μπρουλέ!) δε θα χρειαζόμουν παρακάλια, ευχαρίστως θα έπεφτα με τα μούτρα!
    Μπράβο Μάγδα για την ωραία ιδέα, θυμήθηκα και ένα αλμυρό παγωτό παρμεζάνας που έχω στα υπόψη, χμμ... ! :)

    ReplyDelete
  9. kiki, Conna, Μarion, Χρυσαυγή, Arti, mammy on line, peps, The Dark Chef — χαίρομαι που σας άρεσε η ιδέα της αλμυρής κρέμας. Όσο για τα τοστ αντζούγιας, είναι φοβερά! Μη διστάσετε να τα δοκιμάσετε. Εκτός βέβαια κι αν είστε ορκισμένοι εχθροί της γεύσης της αντζούγιας.

    The Dark Chef — παγωτό παρμεζάνας έχω δοκιμάσει αλλά δυστυχώς δεν μου άρεσε. Θέλω όμως να φτιάξω μακαρόνς παρμεζάνας. Έχω μεγάλες προσδοκίες για το αποτέλεσμα. Ίδωμεν.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μα τι λες τώρα??? Η αντζούγια είναι μεγάλος έρωτας!! Σίγουρα θα το δοκιμάσω το τοστ!

      Φιλιά

      Delete
  10. Εχω μείνει σπιτσλες, τι τυρένια κόλαση είναι αυτή??
    Σκέτος πειρασμός!
    Φιλάκια!

    ReplyDelete
  11. κολαση!φοβερο και για τραπεζι!

    ReplyDelete
  12. "Πουτίγκα παρμεζάνας" με ξεροψημένο ψωμάκι κι' ας είναι και χωρίς αντσούγια... Εξαιρετική είσαι για μια ακόμη φορά αγαπητή μου Μάγδα :-))

    ReplyDelete
  13. Μοναδικές αναρτήσεις με εξαιρετικά αποτελέσματα!!
    Υπέροχη ιδέα αυτή των αλμυρών σαλτσών..γιατί συνεπάγονται και μεγάλες βουτιές!!!Πρωτότυπο το τόστ αντζούγιας,κερδίζει με την έξτρα πικάντικη γεύση του και δένει υπέροχα μα τις αλμυρές κρέμες.Άριστα συνοδευτικά για κρασί,αλλά και πολύ έξυπνα ορεκτικά!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ReplyDelete
  14. Ανθυγιεινή -ξεανθυγιεινή είναι πράγματι κόλαση Μάγδα. Θα τη φτιάξω για το βράδυ της Πρωτοχρονιάς στα πρώτα. Πω πω από τώρα τη σκέφτομαι!

    ReplyDelete
  15. Martha, ΕΛΕΝΑ, lila georgiou, Penelope, Foteini Thes, Vita — ευχαριστώ πολύ! Χαίρομαι πολύ που σας άρεσε η ιδέα!

    Vita — α θα είναι τέλεια για μια τέτοια μέρα. Θα περιμένω τις εντυπώσεις σου!

    ReplyDelete
  16. Πολύ ωραία πρόταση πραγματικά για μένα το αλμυρό είναι καλύτερο από το γλυκό και αυτή η επιλογή είναι απολύτως του γούστου μου!

    ReplyDelete
  17. Ως δεινή τυροφάγος, δεν μπορώ να μην υποβάλλω τα σέβη μου γι' αυτήν την τυρο-αμαρτία! Συγχαρητήρια!!!

    ReplyDelete
  18. Νιώθω να μου μύρισε αυτή η κρεμούλα! Τέλεια ιδέα Μάγδα μου!

    ReplyDelete
  19. ποοο κι εγω ειμαι λατρης του τυριου. εισαι ιδιοφυια :) αν μου επιτρεπεται θα προτεινα να χρησιμοποιησετε ψωμι του τοστ φρυγανισμενο και για παραπανω γευση το τοστιμο με τη ριγανη και το λαδι. μμμ μου τρεξανε τα σαλια!

    ReplyDelete