Sunday, July 17, 2011

Ούτε τότε, ούτε τώρα, ούτε ποτέ

Την πρώτη φορά που πήγα στη Γαλλία, ήμουν οκτώ χρονών. Ήταν η πρώτη φορά που θα ταξίδευα έξω απ' την Ελλάδα και η πρώτη φορά που θα έμπαινα σε αεροπλάνο. Θυμάμαι ότι ήμουν τόσο ενθουσιασμένη που δεν μπορούσα να κλείσω μάτι το προηγούμενο βράδυ του ταξιδιού από την μεγάλη ανυπομονησία.






Οι γονείς μου, ο αδελφός μου κι εγώ επρόκειτο να κάνουμε τον γύρο της Γαλλίας μαζί με ένα φιλικό ζευγάρι των γονιών μου, που ήταν Γάλλοι, και τα τρία τους παιδιά.






Ταξιδέψαμε στη Λυών και την Γκρενόμπλ, στο Μπορντό και τη Ρουέν και φυσικά στο Παρίσι. Τότε ήταν η πρώτη φορά που είδα τον Πύργο του Άιφελ και την Αψίδα του Θριάμβου, η πρώτη φορά που έφαγα crème brûlée και tarte tatin aux pommes (με μήλα) και η πρώτη φορά που μίλησα γαλλικά. Η μεγαλύτερη κόρη του φιλικού μας ζευγαριού μου είχε μάθει μια και μοναδική φράση την οποία δεν σταμάτησα να επαναλαμβάνω καθ' όλη την διάρκεια του ταξιδιού μας, τρελαίνοντας τους πάντες.






Ακόμα κι αν έχουν περάσει πάνω από είκοσι χρόνια από εκείνο το πρώτο ταξίδι στη Γαλλία, οι αναμνήσεις μου εξακολουθούν να είναι απίστευτα ζωντανές. Μια από αυτές αφορά πολλή σοκολάτα κι ένα σοβαρότατο πονόκοιλο. Δεν μπορούσα να αντισταθώ με τίποτα στην σοκολάτα. Ούτε τότε, ούτε τώρα, ούτε ποτέ. Και η σοκολάτα ήταν και πάλι στο μυαλό μου όταν πήγαμε στο Παρίσι με τον Σ στο τέλος του προηγούμενου μήνα. Η σοκολάτα και η επέτειός μας.






Με τον Σ είμαστε πολλά χρόνια μαζί και αυτή η επέτειος ήταν ιδιαίτερα ξεχωριστή για μας. Όταν λοιπόν μου πρότεινε να κάνουμε ένα ολιγοήμερο ταξίδι στο Παρίσι για να το γιορτάσουμε, χοροπηδούσα από χαρά. Δεν χρειαζόταν να το πει δεύτερη φορά.






Το Παρίσι απέχει μόνο δυόμισι ώρες με το τρένο (Thalys) από το Ρόττερνταμ, και το Ρόττερνταμ απέχει μόνο μισή ώρα με το τρένο απ'τη Χάγη όπου μένουμε. Είναι υπερβολικά κοντά και δεν το πιστεύαμε ότι τόσο καιρό δεν είχαμε κάνει αυτό το ταξίδι.






Πέρα απ' όλα τα υπέροχα μέρη που επισκεφθήκαμε κατά την παραμονή μας, όλες τις εικόνες και τους ήχους της πόλης που ρουφήξαμε, όλα τα δελεαστικά φαγητά που γευτήκαμε, δεν μπόρεσα επίσης ν' αντισταθώ στην γοητεία των παρισινών patisseries (ζαχαροπλαστείων). Όντας εθισμένη στην σοκολάτα, ήταν απόλυτα φυσικό.






Η πιο αξέχαστη γλυκιά εμπειρία ήταν αυτή μιας πάστας με στρώσεις σκούρας και πικρής σοκολάτας από τον Pierre Hermé. Αποφασίσαμε με τον Σ να την μοιραστούμε (μέγα λάθος) και καταλήξαμε να τσακωνόμαστε για την τελευταία μπουκιά. Ηταν απίστευτο το πόσο αφράτη κι ελαφριά υφή είχε.






Από τότε που επέστρεψα απ' το Παρίσι, λαχταρώ την αμαρτωλή γεύση της σοκολάτας. Τί κι αν είναι καλοκαίρι και οι περισσότεροι προτιμούν φρουτένια γλυκά; Αυτή εδώ η γαλλική τάρτα σοκολάτας ή tarte au chocolat, καταφέρνει πάντα να συναρπάζει τον ουρανίσκο μου. Δεν πρόκειται όμως για μια συνηθισμένη τάρτα με βάση και γέμιση. Πρόκειται για ένα ελαφρύ, υγρό κέικ σχεδόν σαν παντεσπάνι, με ένα πλούσιο σοκολατένιο γλάσο.





Πρώτα χτυπάς τ' αβγά μαζί με την ζάχαρη δυνατά μέχρι να πετύχεις μια υφή που μοιάζει με αφράτη μους και στη συνέχεια προσθέτεις τ' αλεύρι και τη λιωμένη σοκολάτα. Βάζεις το μείγμα στο φούρνο και μόλις ψηθεί, έχεις ένα βελούδινο κέικ που το μόνο που χρειάζεται είναι η τελική επικάλυψη με το γλάσο. Αυτό είναι που κάνει την γεύση του γλυκού ακόμα πιο έντονη.






Αυτήν την ηδονικά απολαυστική τάρτα με την βαθιά σοκολατένια γεύση και πυκνή υφή, αγαπητέ αναγνώστη, πρέπει να την δοκιμάσεις. Είναι ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς από μια τάρτα σοκολάτας και ακόμη παραπάνω.













Tarte au Chocolat - Γαλλική Τάρτα Σοκολάτας
Προσαρμοσμένη από τον Georges Blanc

Το πιο σημαντικό συστατικό της τάρτας αυτής είναι ασφαλώς η σοκολάτα. Θα σας πρότεινα να χρησιμοποιήσετε καλής ποιότητας σοκολάτα γιατί αυτό είναι που θα κάνει την διαφορά στη γεύση.

Το κοσκινισμένο κακάο πάνω από τo γλάσο, δίνει στην τάρτα μια ευχάριστα πικρή σοκολατένια γεύση (την οποία λατρεύω) εξισορροπώντας την γλύκα των υπολοίπων υλικών. Μπορείτε όμως και να την παραλείψετε, αφήνοντας να φανεί το γυαλιστερό γλάσο.






Γίνεται 1 τάρτα 28 εκ. / 8-10 κομμάτια

Υλικά
130 γρ. σκούρα σοκολάτα, 55% κακάο, κομμένη σε μικρά κομμάτια
100 γρ. βούτυρο ανάλατο συν έξτρα για το βουτύρωμα της ταρτιέρας
4 αβγά μεσαίου μεγέθους
150 γρ. ζάχαρη
50 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, κοσκινισμένο

για το γλάσο σοκολάτας
100 γρ. σκούρα σοκολάτα, 55% κακάο, κομμένη σε μικρά κομμάτια
80 ml κρέμα γάλακτος, πλήρης
20 γρ. βούτυρο ανάλατο

Κακάο για το πασπάλισμα της τάρτας

Ειδικά εργαλεία: κόσκινο, μίξερ βάσης ή χειρός, ταρτιέρα με διάμετρο 28 εκ. και αποσπώμενη βάση


Προετοιμασία
Βουτυρώστε τη βάση και τα τοιχώματα της ταρτιέρας καλά.

Βάλτε τη σοκολάτα και το βούτυρο σ' ένα μπωλ και τοποθετήστε το πάνω σε μια κατσαρόλα με νερό που σιγοβράζει. Προσέξτε να μην αγγίζει ο πάτος του μπωλ το νερό. Λιώστε τα, ανακατεύοντας τακτικά και προσέχοντας να μη σας καεί η σοκολάτα. Μόλις το μείγμα γίνει λείο, αφαιρέστε το μπωλ πάνω απ' την κατσαρόλα και αφήστε το να κρυώσει.

Προθερμάνετε το φούρνο σας στους 180 βαθμούς Κελσίου.

Στο μπωλ του μίξερ βάσης (ή σ' ένα μεγάλο μπωλ), ρίξτε τ' αβγά και τη ζάχαρη και χτυπήστε τα σε δυνατή ταχύτητα με το εξάρτημα "σύρμα" (ή με το μίξερ χειρός) μέχρι να έχετε ένα μείγμα που μοιάζει με αφράτη μους (δείτε και τις φωτογραφίες). Έπειτα προσθέστε το κοσκινισμένο αλεύρι και διπλώστε το μέσα στο μείγμα χρησιμοποιώντας μια σπάτουλα, προσεκτικά για να μη ξεφουσκώσει.
Έπειτα ρίξτε τη λιωμένη σοκολάτα που έχει πια κρυώσει μέσα στο μείγμα και διπλώστε προσεκτικά με την σπάτουλα μέχρι να ενσωματωθεί καλά. Το μείγμα θα ξεφουσκώσει λίγο, είναι φυσικό.


Αδειάστε το μείγμα μέσα στη βουτυρωμένη ταρτιέρα και βάλτε την στο μεσαίο ράφι του φούρνου. Ψήστε για 17-20 λεπτά ή όταν εισάγετε μια οδοντογλυφίδα στη μέση του κέικ να βγαίνει με λίγα ψίχουλα κολλημένα πάνω της ή και καθαρή.

Ακουμπήστε την ταρτιέρα πάνω σε μια σχάρα για να κρυώσει η τάρτα κι έπειτα αφαιρέστε τα πλαϊνά τοιχώματα, αφήνοντας την τάρτα πάνω στη βάση. Αφήστε να κρυώσει εντελώς η τάρτα.

για το γλάσο σοκολάτας
Εντωμεταξύ, ετοιμάστε το σοκολατένιο γλάσο.
Βάλτε τη σοκολάτα και το βούτυρο σ' ένα μπωλ και τοποθετήστε το πάνω σε μια κατσαρόλα με νερό που σιγοβράζει. Προσέξτε να μην αγγίζει ο πάτος του μπωλ το νερό. Λιώστε τα, ανακατεύοντας τακτικά και προσέχοντας να μη σας καεί η σοκολάτα. Μόλις το μείγμα γίνει λείο, αφαιρέστε το μπωλ πάνω απ' την κατσαρόλα. Ζεστάνετε την κρέμα γάλακτος μέσα σ΄ένα μικρό κατσαρολάκι και προσθέστε την στη λιωμένη σοκολάτα. Ανακατέψτε καλά με μια σπάτουλα μέχρι να ενσωματωθούν τα υλικά.

Εφόσον η τάρτα έχει κρυώσει, περιχύστε την κορυφή της με το σοκολατένιο γλάσο και απλώστε το ομοιόμορφα. Αφήστε να κρυώσει και να δέσει το γλάσο πάνω στην τάρτα και έπειτα κοσκινίστε το κακάο από πάνω.

Η τάρτα διατηρείται σε θερμοκρασία δωματίου, καλυμμένη ελαφρώς, για 3-4 ημέρες.







33 comments:

  1. Υπέροχο γλυκό και παντός καιρού φυσικά, ποτέ δε λέμε όχι στη σοκολάτα!
    Στο σπίτι όμως όσες φορές έχω επιχειρήσει τέτοιου είδους κέικ ποτέ δε μου γίνεται τόσο αφράτο το μίγμα με τα αβγά κι ας έχω μίξερ χειρός. Έχω την εντύπωση ότι τέλεια αποτελέσματα δίνει ένα μεγάλο μίξερ από τα ακριβά δυστυχώς.

    Χόρτασε όπως και να 'χει το μάτι μου με τις καταπληκτικές σου εικόνες, καλό βράδυ! :)

    ReplyDelete
  2. Ούτε εγώ λέω ποτέ όχι στην σοκολάτα!!!!!
    Μ'έκανες και τρέχουν τα σάλια μου!
    Σε φιλώ
    Καλή εβδομάδα

    ReplyDelete
  3. The Dark Chef — την τάρτα αυτή την φτιάχνω εδώ και μερικά χρόνια. Πριν αγοράσω το μίξερ βάσης, την έφτιαχνα με το μίξερ χειρός και, αν και δεν γινόταν τόσο αφράτο το μείγμα με τ' αβγά, το τελικό αποτέλεσμα ήταν σχεδόν το ίδιο. Μην σε αποθαρρύνει λοιπόν αυτό καθόλου!
    Καλό σου βράδυ

    Asteri — καλή εβδομάδα και σε σένα!

    ReplyDelete
  4. Εγώ θα αρχίσω με ευχές για την επέτειό σας! Γλυκά και ευτυχισμένα να είσαστε!

    Αχ, αυτό το Παρίσι! Το λατρεύω! Όπως λατρεύω το να ζει κανείς στην Κεντρική Ευρώπη και να μπορεί μέσα σε λίγες ώρες να βρεθεί από την μια πρωτεύουσα στην άλλη!
    Την τάρτα σοκολάτας θα την μελετήσω και θα την ονειρευτώ! Σνιφ σνιφ δεν θα την δοκιμάσω και ας λατρεύω την σοκολάτα:((
    Μια άλλη φορά...

    ReplyDelete
  5. Τι βλέπω πρωί πρωί! ΤΕΛΕΙΑ!΄
    Πάντα να γιορτάζετε ευτυχισμένοι, και με ενδιαφέροντες προορισμούς τις επετείους σας!

    ReplyDelete
  6. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
    Τι μας κάνεις πρωί-πρωί Μάγδα μου; Η τάρτα φαίνεται σοκόλαση... Πιθανολογώ ότι αυτή τη στιγμή τρέχουν τα σάλια όσων σοκολατοφάν χαζεύουν τις φώτος σου!
    Τόσο τέλεια και τόσο εύκολη είναι δυνατόν;
    Τα χρόνια μου πολλά και για την επέτειό σας! Μπράβο και στον Σ για την ωραία ιδέα εορτασμού!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  7. Σου εύχομαι κάθε ευτυχία κοριτσάκι μου. φέτος εμείς κλείνουμε 15 χρονια μαζί και 11 χρονια γάμου.... Το δικό μας ταξιδάκι στο παρίσι θα γίνει το σεπτέμβρη.... Για το γλυκό δεν έχω λόγια!! Ο μεσιέ herme είναι έτσι και αλλιώς από τους πιο αγαπημένους μου ζαχαροπλάστες και εσύ αξια αντικαταστάτρια του :D

    ReplyDelete
  8. Έχε χάρη που το σπίτι μας είναι ακόμα ανάκατο από την ανακαίνιση και δεν έχει μπει ακόμη το aircodition και αποφεύγουνε τη χρήση του φούρνου...αλλιώς το γλυκό σου θα γινόταν εδώ και τώρα!!! Κρατάω μικρές σημειώσεις από την επίσκεψη σου στο Παρίσι για τη επικείμενη δική μου...Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!!

    ReplyDelete
  9. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!
    Σου απάντησε ήδη η κόρη!!κι εγώ που δεν είμαι πολύ γλυκατζού τώρα θέλω κομμάτι!!
    Πολλά φιλάκια κι εύχομαι πάντα ευτυχισμένη να γιορτάζεις!!

    ReplyDelete
  10. Αν δεν πάω Παρίσι, θα έρθω στην Χάγη να το φάω!!! Αυτό είναι απειλή!!!!!
    Μάγδα μου δυστυχώς ή ευτυχώς ούτε εγώ μπορώ να αντισταθώ στην σοκολάτα

    ReplyDelete
  11. Να ζήσετε λοιπόν ! Πολύ ευχάριστη ανάρτηση,έτσι ας σπάσουμε αυτά τα ταμπού των ελαφριών γλυκών με φρούτα το καλοκαίρι κ ας κυλιστούμε στο βούρκο της αμαρτίας ;)

    ReplyDelete
  12. Σας ευχαριστώ όλους για τις ευχές!

    Αγγελική — ναι, από εδώ είναι πολύ εύκολο να ταξιδεύεις σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Και φθηνά επίσης.

    Vita — χαίρομαι που σου αρέσει!

    Ερμιόνη — ευτυχώς υπάρχουν πολλοί σοκοφάν (μου άρεσε πολύ αυτή η λέξη) σαν και μένα :)

    Royal Coconut — να τα εκατοστήσετε Βασιλική μου. Αν δεν έχεις πάει, θα το λατρέψεις! Hermé δεν είμαι, αλλά ο Σ κατέταξε αυτήν την τάρτα στο top 5 των γλυκών που έχει φάει ποτέ. Κάτι είναι κι αυτό ε; ;)

    Arti — φαντάζομαι είναι κομματάκι δύσκολο να ψήνεις με 40 βαθμούς Κελσίου. Ψήνεστε εκεί! Εμείς εδώ πάντως κρυώνουμε. Με πάπλωμα κοιμόμαστε το βράδυ.

    Ξανθή — μακάρι να μπορούσα να σου στείλω ένα κομματάκι :)

    manousina — ευτυχώς! ;)

    Lost Gastronaut — έτσι, κάτω ο φασισμός των φρουτένιων καλοκαιρινών γλυκών. Να ζήσει η σοκολάτα!
    Υ.Γ.Κι όμως η επόμενη ανάρτηση προβλέπεται να είναι φρουτένια και καλοκαιρινή :)

    ReplyDelete
  13. Μάγδα μου χρόνια σας πολλά γλυκά και αγαπημένα!Οι φωτογραφίες σου είναι τι να πω,και να μην αγαπάς την σοκολάτα,βλέποντας τες την ερωτεύεσαι!Πάντα να δημιουργείς γευστικά αριστουργήματα για τους δυό σας-και όχι μόνο-...Εγώ ξέρεις τι περιμένω με λαχτάρα?Το παγωτό του Λεμποβιτς :)...Όλγα

    ReplyDelete
  14. Να ταξιδεύετε, να ονειρεύεστε, να δημιουργείτε και να απολαμβάνετε μαζί, για πολλά πολλά χρόνια!

    ReplyDelete
  15. Μάγδα καταρχήν τις ευχές μου!!!Να είστε ευτυχισμένοι!!Όσο για το Παρίσι κόβω φλέβες,ακριβώς όπως το λέω!Έχω πάει μια φορά μικρή και ακόμα δεν έχω ξαναπάει και θέλω σαν τρελή!Βλέπω και τα κουτάκια του Pierre Hermé και λέω πώς να γίνει να βρισκόμουν εκεί!!Όπως επίσης λατρεύω και Patrick Roger με τα πράσινα κουτάκια!!!Πολλά φιλιάαααα

    ReplyDelete
  16. Μπράβο! Μπράβο! Μπράβο (Αυτό το τελευταίο είναι ειρωνικό.

    Το πρώτο για την επαίτειο! Να ζήσετε!
    Το δεύτερο για το γλυκό που φαίνεται magnifique!
    Το τρίτο... ε τι να σου πω. Είπαμε να κάνουμε μια δίαιτα ρε κοπελιά, πώς θα βγούμε την πλαζ? Τι πας και μας κάνεις?

    Μουτς

    πσ. Δεν μας είπες ποια γαλλική φράση σου κόλλησε...

    ReplyDelete
  17. Όλγα — θα έρθει κάποια στιγμή και το παγωτό :)

    kitchen stories — να'σαι καλά!

    Athina — πρέπει να πας! Θα χαθείς ανάμεσα στις τόσες επιλογές για γλυκά!

    Jenny — συγνώμη, δεν θα το ξανακάνω (αν και θα το ξανακάνω) :)
    Α, η φράση. "Je voudrais un peu de l'eau s'il vous plaît" Κάθε φορά που πηγαίναμε σε εστιατόρια ή καφέ, τρέλαινα τους σερβιτόρους με αυτή τη φράση (εκτός από τους δικούς μου).

    ReplyDelete
  18. ΚωνσταντίναJanuary 6, 2013 at 1:04 AM

    Καλή χρονιά σου εύχομαι και να είσαι πάντα καλά να μοιράζεσαι μαζί μας τις υπέροχες συνταγές σου.
    Εκανα την τάρτα και έχω να πω ότι η γεύση και η υφή της ήταν υπέροχα,αν και δεν μου βγήκε τόσο υγρή όσο φάινεται η δική σου.Την έψησα 15 λεπτά και κόλαγε λίγο στην οδοντογλυφίδα όπως γράφεις,μα όταν κρύωσε στέγνωσε,τι έκανα λάθος;Επίσης για τα δικά μου γούστα ήταν πιο γλυκειά απ΄ότι θάθελα,παρότι έβαλα κουβερτούρα 65%.Αν μοιώσω λίγο τη ζάχαρη θα έχω πρόβλημα;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κωνσταντίνα καλησπέρα και καλή χρονιά! Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να φανταστώ τί μπορεί να έκανες λάθος πέρα από το ζύγισμα των υλικών. Αν τυχόν το αλεύρι είναι περισσότερο μπορεί να στεγνώσει η τάρτα. Με βάση την αναλογία των υλικών θα έπρεπε να σου είναι κάπως υγρή όπως στις φωτογραφίες. Την έχω φτιάξει πάρα πολλές φορές και το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο. Επίσης, το γλάσο χαρίζει μια επιπλέον υγρασία στην τάρτα. Το πρόσθεσες ζεστό πάνω στην τάρτα; Όσο για τη γλύκα, μπορείς να μειώσεις λίγο την ποσότητα της ζάχαρης, δεν νομίζω να υπάρξει πρόβλημα. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια κι ελπίζω η επόμενη φορά να είναι πιο πετυχημένη!

      Delete
  19. ΚωνσταντίναJanuary 8, 2013 at 1:36 AM

    Εκανα ακβριβώς ότι γράφεις.Το μόνο που μπορώ να φανταστώ ότι φταίει,είναι ότι την έψησα σε κεραμική ταρτιέρα και ίσως άργησε να κρυώσει,με αποτέλεσμα να στεγνώσει.Δεν πτοούμε όμως θα την ξανακάνω σε μεταλλική και με λιγότερη ζάχαρη και θα σου πώ.Σ΄ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση.Να περνάς καλά εκεί μακρυά που είσαι.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ναι, αυτό είναι! Όταν βγάζεις ένα οποιοδήποτε φαγητό ή γλυκό από τον φούρνο, συνεχίζει να ψήνεται. Τα κεραμικά σκεύη κρατάνε για πολλή ώρα την θερμοκρασία απ' το φούρνο οπότε η τάρτα σου συνέχισε να ψήνεται κανονικά. Η ταρτιέρα που χρειάζεται γι' αυτό το γλυκό είναι λεπτή και μεταλλική.
      Σ' ευχαριστώ, να' σαι καλά!

      Delete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα! Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια όπως και για το ότι με εμπιστεύτηκες και δοκίμασες την συνταγή. Πράγματι, ένα-δυο λεπτά κάνουν τη διαφορά. Η υγρή υφή, όπως αυτή φαίνεται στις φωτογραφίες είναι το ιδανικό. Εγώ την πετυχαίνω στα 19 λεπτά, αλλά παίζει ρόλο και ο φούρνος (πόσο δυνατός είναι, σε ποιό ράφι ψήνεις κλπ).

      Delete
  21. Δεν είμαι φίλη της σοκολάτας ! ¨Ομως....με αυτη εδώ την τάρτα εχω ξεπερασει τα όρια μου . Την φτιάχνω κάθε ΣΚ ! Την έχω δοκιμάσει με οποιαδήποτε σοκολάτα- κουβερτούρα είχα στο σπίτι . Την έχω ψησει και παραπανω ...αλλά όπως και να την κάνω απλά βγαινει υπέροχη ! Ειδικά αυτό το γλάσσο από πάνω....ειναι θεικό ! Συνέχισε να βάζεις τετοιες ωραιες συνταγές Μάγδα !! ..........Marina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γειά σου Μαρίνα! Δεν είναι φοβερή η τάρτα; Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε και που την φτιάχνεις συχνά. Κι εγώ την φτιάχνω όποτε βρω ευκαιρία γιατί εκτός από νόστιμη είναι και πανεύκολη. Σ'ευχαριστώ!

      Delete
  22. Φτιάχνω πολύ συχνά αυτή τη τάρτα , αρκεί να σου πω τι είπε ο γυός μου μόλις την πρωτοδοκίμασε ¨''ΜΑΜΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ ..
    ΝΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΦΤΙΑΧΝΕΙ..!!!'' (είναι μόλις 9) - Θα του την φτιάξω λοιπόν και αυτό το σ/κ που
    'εχει την γιορτή του ..
    Πολλά φιλιά
    RitaD.

    ReplyDelete
  23. Αχ αχ αχ για....χάρη αυτής της τάρτας!!!....
    δεν ξέρω...φταίει η τάρτα απο μόνη της? φταίει η δική σου περιγραφή που απο τη στιγμή που την διάβασα μου έγινε μόνιμη ιδέα? φταίνε οι φωτογραφίες που τελικά....δεν σε αφήνουν να ηρεμήσεις....
    φταίει το ότι ο γιατρός μου έχει απαγορεύσει τα πολλά γλυκά λόγω εγκυμοσύνης και είμαι 8 μήνες στη στέρηση? δεν ξέρω.....αυτή τη τάρτα την ερωτεύτηκα....απο τη πρώτη ματιά!!....έπρεπε λοιπόν και να την αποκτήσω.....ναι όλα καλά....αλλά ταρτιέρα με αποσπώμενο πάτο δεν έχω!!!αυτό λοιπόν είναι βασανιστήριο....να θες να τη φτιάξεις και να μην μπορείς.....
    για χάρη της λοιπόν...και για να ησυχάσω και εγώ επιτέλους.....αγοράστηκε η ταρτιέρα με αποσπώμενο πάτο....έλα όμως που με δυο μωράκια μέσα στη κοιλίτσα μου δεν έχω πια τις δυνάμεις να κάνω όοοολα όσα θέλω (η θα ήθελα) μέσα στην ημέρα...και έτσι ...περνούσαν οι μέρες...η τάρτα εκεί....σφηνωμένη για τα καλά στο μυαλό μου και όλο έλεγα...αύριο...αύριο οπωσδήποτε....έτσι πέρασε ένας ολόκληρος μήνας...η συνταγή πάνω στο πάγκο να μου υπενθυμίζει πόσο πολύ θέλω....και ο καιρός να τρέχει και εγώ να πρέπει να ετοιμάσω-διαλύσω ένα ολόκληρο σπίτι και να το διαμορφώσω απο 'εργένικο" σε οικογενειακό....δεν λέω .....αυτό ήταν που πάντα ήθελα....παιδιά...και να που έρχονται και μαζί....τι άλλο να ζητήσω?
    απλά ήθελα να βρω και χρόνο για την τάρτα....
    σήμερα το πρωί λοιπόν....είπα "τέλος....σήμερα θα τη φτιάξω" και την έφτιαξα.....μετά το μεσημεριανό.....
    πιο εύκολο γλυκό δεν έχω ξανακάνει....
    μόνο .....που δεν περίμενα να δέσει το γλάσσο αρκετή ώρα....μετά απο ένα βασανιστικό 20λεπτο....έκοψα το πρώτο κομματάκι....
    όχι όχι......δεν ήταν καθόλου αυτό που για τόσο καιρό περίμενα.....τα πράγματα ήταν πολύ χειρότερα......η τάρτα....είναι απο τα πιο Τέλεια ....(χωρίς ίχνος υπερβολής!) γλυκά που έχω δοκιμάσει.....φυσικά και έβαλα και άλλο μικρό κομμάτι αμέσως μετά (και αυτό δοκιμαστικό ήταν :) )......αργότερα θα φάω κανονικό κομμάτι....
    p.s.το μόνο που με "παίδεψε¨ ήταν ότι όταν έβαλα το μείγμα στη ταρτιέρα έφυγε μια ποσότητα απο κάτω (μάλλον)λόγω του αποσπώμενου πάτου.Οπότε για να την βάλω στο φούρνο έβαλα κάτω απο τη ταρτιέρα ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο. και σε εσένα συμβαίνει αυτό?
    επίσης η τάρτα ΔΕΝ διατηρείτε για 2-3 μέρες.....για 2-3-ώρες (και πολύ λέω!) μπορεί...εξαφανίζεται....τόσο υπερνόστιμη που είναι.....
    Εγώ και οι μικρές γοργόνες μου σε ευχαριστούμε πολύ πολύ πολύ.....για το τέλειο γλυκάκι που μας κέρασες.....
    και....όπως σοφά είπες και εσύ.....
    Αυτήν την ηδονικά απολαυστική τάρτα με την βαθιά σοκολατένια γεύση και πυκνή υφή, αγαπητέ αναγνώστη, πρέπει να την δοκιμάσεις. Είναι ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς από μια τάρτα σοκολάτας και ακόμη παραπάνω.
    να είσαι πάντα καλά....
    Ευαγγελία Π.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γειά σου Ευαγγελία! Σ' ευχαριστώ πολύ για το μήνυμά σου. Κάλλιο αργά παρά ποτέ λοιπόν ε; Τα κατάφερες και την έφτιαξες. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε! Όχι, δεν μου τρέχει μέσα από την ταρτιέρα το μείγμα. Εντύπωση μου κάνει που σου έφυγε. Ίσως φταίει το είδος ταρτιέρας που χρησιμοποίησες ή το μείγμα σου βγήκε πιο αραιό για κάποιο λόγο...
      Με το καλό να έρθουν τα μωράκια σου και να' σαι καλά!

      Delete
  24. ναι ναι και εγώ πιστεύω ότι φταίει ο αποσπώμενος πάτος που είναι αρκετά μικρός θα έλεγα.....μάλλον θα πάω να μου φτιάξουν ένα πιο μεγάλο....δεν έτρεξε πολύ μείγμα αλλά μια ποσότητα ικανή για να με αγχώσει....
    σε ευχαριστώ και σου εύχομαι (όσο σύντομα εσείς θέλετε μωράκι) και στα δικά σου!
    Ευαγγελία Π.

    ReplyDelete
  25. Καλημέρα Μάγδα.
    Είμαι η Ματίνα. Αν και έχω καιρό να σου γράψω κάποιο σχόλιο, ελπίζω να μη με ξέχασες!
    Δοκιμάσα και εγώ αυτή τη συνταγή και έχω να σου πω τα καλύτερα!!! Καταρχήν είναι τόσο εντυπωσιακή και κανείς δεν ξέρει πόσο εύκολη είναι να την κάνεις! Όσο για τη γεύση, ανεπανάληπτη!!
    Όσοι τη δοκίμασαν ενθουσιάστηκαν!
    Σε ευχαριστώ λοιπόν, για μία ακόμη συνταγή που προστέθηκε στη λίστα μου!
    Φιλιά, να είσαι καλά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα Ματίνα. Μα φυσικά και σε θυμάμαι! Χαίρομαι που επέστρεψες στην μαγειρική και επίσης χαίρομαι που σου άρεσε η τάρτα. Είναι πράγματι υπερνόστιμη κι εντυπωσιακή χωρίς να θέλει πολύ κόπο. Να' σαι καλά κι εσύ!

      Delete
  26. Μάρθα την καλησπέρα μου από τα φθινοπωρινά Χανιά!
    Την έφτιαξα χθες μιας και γιόρταζε ο σύντροφός μου και έχουμε ξετρελαθεί!
    Τόσο εύκολη συνταγή, τόσο νόστιμη! Μου τρέχουνε τα σάλια μόνο που γράφω για αυτήν! Να 'σαι και πάλι καλά που μοιράζεσαι τη γνώση αυτή μαζί μας!
    Άρτεμις

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα Άρτεμις. Με λένε Μάγδα, όχι Μάρθα ;)
      Χαίρομαι πολύ που σας άρεσε, είναι από τις πιο αγαπημένες μου συνταγές. Και όπως εύστοχα είπες κι εσύ, εύκολη συνταγή, που κι αυτό είναι σημαντικό καμιά φορά.
      Χαιρετισμούς στην λατρεμένη Κρήτη και στα Χανιά ειδικότερα!

      Delete