Monday, June 6, 2011

Τσιμπολογήματα

Μ' αρέσει να τσιμπολογάω. Μάλλον, τρελαίνομαι να τσιμπολογάω κι είναι πολλές οι φορές που το προτιμώ από το να κάθομαι στο τραπέζι και να τρώω ένα κανονικό γεύμα. Υπάρχει κανείς άλλος εκεί έξω που να με συμμερίζεται;






Φυσικά, όταν οι περισσότεροι ακούν την λέξη τσιμπολόγημα, το μυαλό τους αυτόματα πηγαίνει σε ανθυγιεινά σνακ. Σε επεξεργασμένα και συσκευασμένα τρόφιμα όπως πατατάκια, γαριδάκια και τους συναφείς συνήθεις ύποπτους μιας κακής διατροφής. Αλλά εγώ δεν μιλάω για τέτοιου είδους τσιμπολόγημα αν και, μεταξύ μας, το βρίσκω πάρα πολύ δύσκολο να αντισταθώ σε μια σακούλα από αυτά τα ελληνικά πατατάκια ή απ' αυτά εδώ που ανακάλυψα στην Ολλανδία.






Μια μικρή σακούλα γεμάτη καροτάκια, τοματίνια ή αγγουράκια, διάφορα φρούτα όπως κεράσια ή σταφύλια, σπιτικά σάντουϊτς και ξηροί καρποί είναι από τα αγαπημένα μου σνακ αλλά τίποτα, απολύτως τίποτα, δεν είναι καλύτερο από τα χειροποίητα ελληνικά πιτάκια.






Όντας η πεμπτουσία του ελληνικού φαγητού, οι πίτες φτιάχνονται σε κάθε σχήμα και μέγεθος και μπορούν να έχουν ποικίλες γεμίσεις. Η ζύμη μπορεί να διαφέρει τόσο στα υλικά όσο και στον τρόπο παρασκευής της, δίνοντας σε κάθε πίτα χαρακτηριστική υφή και γεύση. Αυτή που είθισται να χρησιμοποιείται στις ελληνικές πίτες είναι το φύλλο κρούστας αλλά η σφολιάτα όπως και η νοστιμότατη ζύμη κουρού, εύκολα αντικαθιστούν το κλασσικό φύλλο.






Κρέας, τυρί, χόρτα, ελιές. Αυτές είναι οι πιο συνηθισμένες επιλογές για την γέμιση πιτών. Το κύριο συστατικό σχεδόν πάντα αναμειγνύεται με μυρωδικά όπως αποξηραμένη ρίγανη και δυόσμο ή φρέσκο άνηθο και μαϊντανό και η ποσότητα της γέμισης εξαρτάται πάντοτε από την προτίμηση αυτού που την ετοιμάζει.






Το τυρί φέτα είναι ίσως το πιο δημοφιλές συστατικό για την γέμιση οποιασδήποτε πίτας και οφείλω να παραδεχτώ πως είναι και το αγαπημένο μου. Δεν υπάρχει φούρνος στην Ελλάδα που να μην πουλάει τυρόπιτα, το πιο διαδεδομένο και από τα νοστιμότερα σνακ, με μοναδικό "αντίπαλο" την εξίσου εύγεστη σπανακόπιτα. Πόσο μου λείπουν αυτοί οι φούρνοι...






Υπάρχουν τόσες συνταγές για πίτες όσοι κι αυτοί που τις φτιάχνουν. Ο καθένας έχει και την δική του συνταγή για την οποίας το αποτέλεσμα εγγυάται ανεπιφύλακτα κι αυτή είναι η δική μου, ή μάλλον, για να είμαι ακριβής, της γιαγιάς μου. Αυτά εδώ τα τυροπιτάκια και κρεατοπιτάκια είναι για μένα μια γεύση από το σπίτι μου και το υπέρτατο φορητό σνακ/μεζεδάκι.






Η ζύμη που λιώνει στο στόμα φτιάχνεται με στραγγιστό γιαούρτι και μια γενναιόδωρη ποσότητα βουτύρου που με το ψήσιμο στο φούρνο φουσκώνει ελαφρά και γίνεται υπέροχα τραγανή στις άκρες. Η γέμιση για τα τυροπιτάκια είναι φέτα, που συνδυάζεται μονάχα με ένα αβγό, επιτρέποντας έτσι να λάμψει η αψιά, κρεμώδης γεύση του τυριού ενώ η γέμιση για τα κρεατοπιτάκια είναι άπαχος μοσχαρίσιος κιμάς, ο οποίος σωτάρεται σε ένα τηγάνι μαζί με μπόλικο ξερό κρεμμύδι και πασπαλίζεται με αρκετό ψιλοκομμένο φρέσκο άνηθο.






Τρώγονται πανεύκολα ενώ κάθεστε μπροστά στον υπολογιστή σας προσπαθώντας να δουλέψετε, να γράψετε ένα ποστ ή να "καρφιτσώσετε" αυτά που σας εμπνέουν σε αυτό το site, ενώ βλέπετε το Roland Garros στην τηλεόραση (παρεμπιπτόντως είμαι τρελή φαν του Nadal), καθώς περιμένετε να έρθει το εκάστοτε τρένο/τραμ/λεωφορείο/μετρό που θα σας πάει στον προορισμό σας, ή ενώ διαμαρτύρεστε ως "αγανακτισμένοι" για το χάλι της χώρας μας σε όποια μεγάλη ή μικρή πόλη γίνονται συγκεντρώσεις.












Τυροπιτάκια & Κρεατοπιτάκια

Όταν φτιάχνω ατομικά πιτάκια είμαι πάντα γενναιόδωρη με την ποσότητα γέμισης. Δεν μπορώ να βλέπω κάτι κακόμοιρα τυροπιτάκια που έχουν μια κουτσουλιά για γέμιση. Σας προτείνω λοιπόν να μην είστε καθόλου φειδωλοί. Ασφαλώς, έχετε κάθε δικαίωμα να διαφωνήσετε και να φτιάξετε τα δικά σας πιτάκια μικρότερα από τα δικά μου.

Η ζύμη για τα πιτάκια αυτά είναι μια εκδοχή της ζύμης κουρού, με γιαούρτι και βούτυρο που κατά την γνώμη μου είναι και η καλύτερη. Άλλες εκδοχές της ζύμης αυτής μπορεί να περιέχουν μαργαρίνη, ελαιόλαδο (σαν αυτή) και να είναι φτιαγμένες με ή χωρίς γιαούρτι.

Για την γέμιση των πιτών με κιμά, πάντα τρίβω το κρεμμύδι στον χοντρό τρίφτη ώστε να μην αποκτήσει τραγανή υφή κατά το ψήσιμο αλλά να είναι μαλακό, προσδίδοντας μια ιδιαίτερη υφή στην γέμιση. Μπορείτε να το περάσετε από ένα επεξεργαστή τροφίμων αντί να το τρίψετε, έχοντας το ίδιο αποτέλεσμα.

Σε περίπτωση που δεν σας αρέσει το μαύρο σησάμι (μαυροκούκι), παραλείψτε το ή χρησιμοποιήστε άσπρο. Εγώ συνήθως βάζω σησάμι μόνο στα τυροπιτάκια.






Γίνονται 35 πιτάκια (17 τυροπιτάκια & 18 κρεατοπιτάκια) 14 εκ. μάκρος και 4 εκ. πάχος περίπου το καθένα

Υλικά

για την ζύμη
800 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
½ κουταλάκι γλυκού αλάτι
380 γρ. βούτυρο ανάλατο, μαλακωμένο
480 γρ. γιαούρτι στραγγιστό, 2% λιπαρά

για την γέμιση τυριού
300 γρ. τυρί φέτα
1 μεγάλο αβγό

για την γέμιση κιμά
2 μεγάλα κρεμμύδια, γύρω στα 370 γρ. σύνολο
260 γρ. μοσχαρίσιο άπαχο κιμά
40 ml (λίγο λιγότερο από 3 κουταλιές σούπας) ελαιόλαδο
20 γρ. (ένα μικρό ματσάκι) άνηθος, ψιλοκομμένος
50 ml νερό
Αλάτι
Μαύρο πιπέρι, φρεσκοτριμμένο

1 μικρό αβγό, χτυπημένο, για την επάλειψη των πιτών
3-4 κουταλιές σούπας μαύρο σησάμι (μαυροκούκι) για το πασπάλισμα των πιτών

Ειδικά εργαλεία: χοντρός τρίφτης, μίξερ βάσης (προαιρετικά), μεγάλα ταψιά ή λαμαρίνες, λαδόκολλα


Προετοιμασία

για την ζύμη
Σ' ένα μεγάλο μπωλ ή γαβάθα, ανακατέψτε με ένα κουτάλι το αλεύρι και το αλάτι και προσθέστε τα υπόλοιπα υλικά για την ζύμη. Ζυμώστε με τα χέρια μέχρι να ενωθούν καλά όλα τα υλικά και να έχετε μια ζύμη λεία, εύπλαστη και κάπως μαλακιά αλλά χωρίς να κολλάει στα χέρια. Δεν πρέπει να την ζυμώσετε πολύ γιατί θα σφίξει.
Σημείωση: Εναλλακτικά, μπορείτε να φτιάξετε τη ζύμη σε ένα μίξερ βάσης με το εξάρτημα του γάντζου.


Κάντε την μπάλα και αφήστε την μέσα στο μπωλ για 15 λεπτά για να ξεκουραστεί, έχοντάς την καλυμμένη με μια καθαρή πετσέτα κουζίνας. Αν η κουζίνα σας είναι πάρα πολύ ζεστή, βάλτε την μέσα στο ψυγείο για 10 λεπτά.

για την γέμιση κιμά
Εντωμεταξύ, τρίψτε τα κρεμμύδια στο χοντρό τρίφτη και ρίξτε τα σε ένα τηγάνι μεσαίου μεγέθους. Προσθέστε το ελαιόλαδο και ψήστε το κρεμμύδι σε μέτρια φωτιά μέχρι να εξατμιστούν τα υγρά του, γύρω στα 8 λεπτά. Δεν είναι απαραίτητο να πάρει χρώμα. Ρίξτε τον κιμά και τσιγαρίστε τον ελαφρά ανακατεύοντας συχνά. Ρίξτε το πιπέρι και τον ψιλοκομμένο άνηθο, προσθέστε το νερό κι αφήστε να ψηθεί ο κιμάς σε χαμηλή φωτιά για 10-12 λεπτά, χωρίς να βάλετε καπάκι και φροντίζοντας να ανακατεύετε τακτικά. Αλατίστε.
Ο κιμάς δεν πρέπει να έχει υγρά γιατί θα πανιάσει η ζύμη.
Αφήστε τον κιμά να κρυώσει.


για την γέμιση τυριού
Τρίψτε την φέτα στον χοντρό τρίφτη και βάλτε την σε ένα μπωλ μεσαίου μεγέθους. Σπάστε το αβγό μέσα στην φέτα και ανακατέψτε με ένα κουτάλι μέχρι να έχετε ένα ομογενές μείγμα.


Ανοίξτε την ζύμη για τα πιτάκια
Χωρίστε την ζύμη σε 35 κομμάτια και φτιάξτε μπαλάκια στο μέγεθος μικρών μανταρινιών. Πάρτε ένα-ένα τα μπαλάκια και δουλεύοντας σε μια καθαρή και λεία επιφάνεια εργασίας ρολάρετέ τα σαν κροκέτες (δείτε και τις φωτογραφίες πιο πάνω).

Σημείωση: Η ζύμη, εφόσον ετοιμαστεί σωστά, δεν χρειάζεται καθόλου αλεύρωμα στο άνοιγμα. Επίσης, δεν θα χρειαστείτε πλάστη αλλά μόνο τα χέρια σας για το άνοιγμα της ζύμης καθώς θα είναι εύπλαστη.

Πάρτε μια-μια κροκέτα ζύμης και ανοίξτε την σε παραλληλόγραμο με ενδεικτικές διαστάσεις 17 x 9 εκ. με πάχος 0.4 εκ.

Προθερμάνετε το φούρνο σας στους 175 βαθμούς Κελσίου.

Φτιάξτε τα τυροπιτάκια & κρεατοπιτάκια
Τοποθετήστε την γέμιση κατά μήκος του κέντρου της ανοιγμένης ζύμης.
Για τα τυροπιτάκια, βάλτε 3/4-1 κουταλιά σούπας φέτα και για τα κρεατοπιτάκια, 1-1½ κουταλιά σούπας κιμά σε κάθε κομμάτι ζύμης. Μην βάλετε γέμιση κοντά στις άκρες της ζύμης διότι δεν θα μπορείτε να κλείσετε τα πιτάκια.
Κλείστε τα πιτάκια (δείτε εδώ) διπλώνοντας την ζύμη και πιέζοντας για να κολλήσουν οι άκρες (δείτε εδώ). Διπλώστε όλες τις άκρες προς τα μέσα (δείτε εδώ) κι έχοντας την πλευρά της ένωσης προς τα κάτω, τοποθετήστε τα πιτάκια σε ταψιά ή λαμαρίνες πάνω στις οποίες έχετε βάλει ένα φύλλο λαδόκολλας. Τοποθετήστε τα αφήνοντας ένα κενό μεταξύ τους για να μην κολλήσουν καθότι στο ψήσιμο θα φουσκώσουν.
Αλείψτε τα πιτάκια με το χτυπημένο αβγό και πασπαλίστε με το σησάμι.

Ψήστε τα στο μεσαίο ράφι του φούρνου για 40 λεπτά περίπου, μέχρι να πάρουν ένα χρυσοκάστανο χρώμα.
Βγάλτε τα από τον φούρνο και ακουμπήστε τα σε μια σχάρα για να κρυώσουν.
Συνεχίστε με το ψήσιμο των υπολοίπων πιτών.

Απολαύστε τα την ίδια μέρα, χλιαρά ή σε θερμοκρασία δωματίου. Την επόμενη μέρα είναι το ίδιο νόστιμα χωρίς να πανιάζει καθόλου η ζύμη.

Μπορείτε να τα κρατήσετε σε θερμοκρασία δωματίου για 1-2 μέρες, ελαφρώς καλυμμένα με αλουμινόχαρτο αν και αμφιβάλλω αν θα σας περισσέψει έστω και ένα.







50 comments:

  1. Καταπληκτικά!!!! θα μείνω εκεί που λες για την γέμιση κουτσουλιά που βάζουν στα μαγαζιά χεχεχε κι εγώ δεν μπορώ να βάλω λίγη γέμιση :P ''έχει βαρύ χέρι ο μάγειρας΄΄ χαχαχα
    Σε φιλώ
    Καλή εβδομάδα

    ReplyDelete
  2. proth proth!!!! Etsi akrivos (pano kato dhladh) ta kanei kai h pethera mou kai den afhnoume oute psixoulo!!!!
    me tyri einai ta agaphmena mou!!
    Tis kalhmeres mou!!

    ReplyDelete
  3. Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
    Θα δοκιμάσω τη ζύμη σου άμεσα.

    ReplyDelete
  4. Πολύ ωραία ζύμη Μάγδα και το αποτέλεσμα εμφανές συναρπαστικό... οπότε σε βρίσκω άκρως δικαιολογημένα στα τσιμπολογήματά σου :-)
    Καλή εβδομάδα σου εύχομαι.

    ReplyDelete
  5. Για μία ακόμη φορά μας μάγεψες!! Τόσο που θέλω να φύγω από το γραφείο και να πάω αμέσως στην κουζίνα μου να μαγειρέψω!!! Τρελαίνομαι για πιτάκια κάθε είδους και τα δικά σου θα τα δοκιμάσουμε οπωσδήποτε!!!
    υγ. η αγαπημένη μου γεύση πατατάκια είναι sour cream and onion!! ;-)

    ReplyDelete
  6. Μάγδα μου, εγώ σε καταλαβαίνω απόλυτα, δώσε μου τσιμπολόγημα......
    Υπέροχα φαίνονται τα πιτάκια σου.
    Καλή εβδομάδα, φιλάκια

    ReplyDelete
  7. Roland Garros, ε?
    Αυτό έβλεπα κι εγώ χτες -Vamos Rafa :) !

    Περί της γέμισης των πιτακίων, συμφωνώ, τσιγγουνιές θα κάνουμε?
    Η ζύμη αυτή γίνεται σούπερ και τα πιτάκια σου θα είναι άκρως ξελιγωτικά!
    Τείνω περισσότερο προς τα τυρένια!
    Φιλιά, καλή βδομάδα :)

    ReplyDelete
  8. κι εγώ προτιμώ την πλούσια γέμιση, όσο πιο μακριά από την πατρίδα τόσο πιο νόστιμα φαντάζουν! καθώς σου δίνουν τη ψευδαίσθηση πως είσαι "στα νερά" σου!

    ReplyDelete
  9. Φανταστικά! Πρέπει κάτι να κάνουμε να στέλνουμε πακετάκια η μια στην άλλη! Είναι πρωί, ήρθα γραφείο και θέλω να τσιμπολογήηηηηησω! Αυτά με τη φέτα παρακαλώ!

    ReplyDelete
  10. Κλασική αυτή η ζύμη με το γιαούρτι και πολύ εθιστική! Την πρώτη φορά που τη δοκίμασα πριν από πολλά χρόνια, εθίστηκα και πρέπει να έφαγα 4 τυροπιττάκια το ένα πίσω από το άλλο. Το μόνο μειονέκτημά της είναι πως την επομένη έχει λίγο μπαγιατέψει. Βέβαια δεν μένουν και πολλά μεχρι τότε!

    ReplyDelete
  11. Και με κιμά και με τυρί τα χτυπάω αλύπητα,ειδικά αν είναι χειροποίητα..Για μία ακόμη φορά τρέχουν τα σάλια μου εξαιτίας σου :)..και που είσαι περιμένω-ουμε συνταγή για το φα-ντα-στι-κό παγωτό σοκολάτα,ε?..Όλγα

    ReplyDelete
  12. Αχ, αυτα τα τσιμπολογηματα...Τελεια τα πιτακια!! Εχουν μπει ηδη στο προγραμμα για αυριο! Μαζι με μια δροσερη σαλατα θα ειναι και το τελειο μεσημεριανο! By the way, congrats για το blog σου! Τις φωτογρφιες ειδικα τις χαζευω...Καλη συνεχεια στη μπλογκοσφαιρα!

    ReplyDelete
  13. Asteri — ε μα με λίγη γέμιση; Απαράδεκτο :)

    Royal Coconut — άσε, κι εμείς το ίδιο. Ούτε ψιχουλάκι.

    Ξανθή — αν την δοκιμάσεις, περιμένω εντυπώσεις.

    Penelope — σ' ευχαριστώ!

    Arti — ;)

    manousina — σ΄ευχαριστώ!

    Dark chef — ααα χαίρομαι που βρίσκω κι άλλους φαν του Rafa. Πόσο χάρηκα που κέρδισε! Vamos!

    Γαστεροπλήξ — όσο μακριά κι αν είμαι αυτά τα πιτάκια με ταξιδεύουν σπίτι μου.

    Jenny — πέφτουμε μακριά! Αν ήμασταν πιο κοντά θα σου έστελνα! :)

    foodjunkie — άσε, κανένα δεν μένει, εξαφανίζονται! Δεν ξέρω για την ζύμη που είχες δοκιμάσει αλλά το εκπληκτικό με αυτή τη ζύμη είναι ότι την επόμενη μέρα δεν πανιάζουν ή μπαγιατεύουν. Γι'αυτό και δεν την αλλάζω με τίποτα!

    Όλγα — σ' ευχαριστώ! Όσο για το παγωτό έννοια σου, θα το βάλω, σύντομα :)

    Christina — σ' ευχαριστώ πολύ και καλώς όρισες!

    ReplyDelete
  14. ενα ξέρω εγώ αυτή η ζύμη θα δοκιμαστεί και τα πιτάκια θα εκτελεσθούν άμεσα.....
    Φιλιά πολλά

    ReplyDelete
  15. Μάγδα φανταστικά!!Τα είχα δει και νωρίτερα αλλά δεν είχα προλάβει να σου γράψω, έχω ενθουσιαστεί με τη μορφή που τους έδωσες στις φωτογραφίες! Εγώ έκανα μια ζύμη παρόμοια που είχε και αυγό μέσα, αλλά τώρα θα δοκιμάσω και τη δική σου!

    ReplyDelete
  16. Taste Advisor — θα ξετρελαθείς αν τα δοκιμάσεις!

    Athina — σ' ευχαριστώ! Αν και τα εύσημα για το σχήμα πρέπει να τα πάρει η γιαγιά μου. Πάντα έτσι τα φτιάχνει κι εγώ απλώς την αντέγραψα :) Και με αβγό πρέπει να είναι ωραία. Λίγο πιο βαριά ίσως; Αν την δοκιμάσεις, περιμένω εντυπώσεις!

    ReplyDelete
  17. ΑναστασίαJune 11, 2011 at 4:25 PM

    Λοιπόν, τα έφτιαξα και εγώ ακριβώς όπως τα γράφεις.
    Βγήκανε ΤΕΛΕΙΑ!!!!Η ζύμη φανταστική και πολύ εύπλαστη.
    Τα πλακώσαμε τα τυρένια και τώρα περιμένουμε να ψηθούν και αυτά με το κιμά. Ευχαριστούμεεεεεεε!!!

    ReplyDelete
  18. Χαίρομαι πάρα πολύ Αναστασία που σας άρεσαν! Να' σαι καλά! :)

    ReplyDelete
  19. ΜΜΜ!!!Μαρέσειιιιιιιιιι!!!!

    ReplyDelete
  20. Λατρεύω τη ζύμη κουρού! Λατρεύω τα τυροπιτάκια πιο πολύ από οποιοδήποτε πιτάκι με κιμά! Γέλασα με την κουτσουλιά! χαχα! Τέλεια! Τέλεια!

    ReplyDelete
  21. Χοντρό μπιζέλι — ευχαριστώ και καλώς όρισες!

    kiki — σ' ευχαριστώ! Εγώ το πρωί συνήθως προτιμώ τα τυροπιτάκια αλλά το βραδάκι με μια μπυρίτσα, ταράζω εύκολα τα κρεατοπιτάκια :)

    ReplyDelete
  22. πραγματικά ποσο τέλεια!ειδικά τα κιμαδοπιτάκια! τα έφτιαξα και αυτά σε τραπέζι φίλων και αρεσαν σε όλους και στα μικρούλια μας φυσικά! το μόνο πρόβλημα ήταν οτι μου βγήκαν λίγο τεράστια ίσως γιατι δεν είχα την υπομονη να μετρήσω τις διαστάσεις (ήταν Παρασκευή 1.30 τη νύχτα) και σαν άπειρη μαγειρισσα δεν υπολόγισα! Όμως τα έκοψα στη μέση όπως δείχνεις και ούτε γάτα ούτε ζημιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι τέλεια δε λες τίποτα! Όποτε τα φτιάχνω τελειώνουν σε χρόνο dt. Όσο για το μέγεθος, μπορείς να τα φτιάξεις σε όποιο μέγεθος θέλεις και σε βολεύει. Σε άλλους αρέσουν μικρά, σε άλλους μεγάλα. Το μέγεθος που γράφω, και που τα φτιάχνω εγώ συνήθως, είναι το ιδανικό πιστεύω.
      Σ' ευχαριστώ Ματίνα για τα σχόλια που άφησες, είναι πολύ ωραίο όταν μαθαίνω ότι κάποιος δοκιμάζει τις συνταγές μου. :)

      Delete
  23. Μάγδα, καλησπέρα...τυχαία βρίσκουμε τα καλύτερα...ήρθα από Ελλάδα με τα παιδάκια μου κ τον Ολλανδό άνδρα μου πριν 2 μήνες.Διαβάζοντας σε, είναι σαν να γράφει κάποιος για λογαριασμό μου,οσον αφορά τις μυρωδιές της Ελλάδας μας και στο τι μας λείπει εδώ...και ναι!! Και εγώ απολαμβάνω τον ήλιο της Ολλανδίας και κάνω ποδήλατο στα δάση...Anyway θα σε παρακολουθώ να μαθαίνω ωραίες συνταγές, δοσμένες με μεράκι και δημιουργικότητα. Τα τυροπιτάκια θα τα φτιάξω συντομα για να κεράσω τις δασκάλες στο Νηπιαγωγείο που πάει η μικρή μου, για τα γενέθλια της....να φάνε και κάτι διαφορετικό!!!!!Καλό Βράδυ από Doetinchem Ολλανδίας.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλώς όρισες (και στο blog μου και στην Ολλανδία) και σ' ευχαριστώ πολύ για το μήνυμά σου!
      Τα τυροπιτάκια είναι φανταστικά. Εύχομαι να τα ευχαριστηθείτε!

      Delete
  24. eine para poly wrea eutixos pou sas vrika exete tromeres syntages kai aples naste kala.

    ReplyDelete
  25. ΚωνσταντίναFebruary 27, 2013 at 1:35 AM

    Υπέροχη,φοβερή μαγείρισα Μάγδα γειά σου.Τά έκανα σήμερα και ομολογώ ότι ξετρελάθηκα με τη ζύμη.Εξαιρετική!!Δυστυχώς έκανα την μισή ποσότητα και όπως καταλαβαίνεις δεν έμεινε ψίχουλο,για να δω πως θα είναι η ζύμη την επόμενη μέρα.Εχεις δοκιμάσει τη ζύμη αυτή για βάση τάρτας,ή να κάνω μόνη μου τη δοκιμή;γιατί πολύ με ενθουσίασε και η γεύση και η ευκολία της και η υφή της.
    Να΄σαι πάντα καλά.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα Κωνσταντίνα! Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε η ζύμη. Να' ναι καλά η γιαγιά μου, δική της είναι η συνταγή. Όχι, δεν την έχω χρησιμοποιήσει ποτέ σε τάρτα. Αν την δοκιμάσεις θα περιμένω τις εντυπώσεις σου. Να'σαι και συ καλά και σ' ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο!

      Delete
  26. Καλημέρα, Μάγδα!Χθες έφτιαξα τα πιτάκια!Το τυροπιτάκι ήταν τέλειο- όχι ότι το πιτάκι του κιμά πηγαινε πίσω, αλλά λίγο με το κρέας δυσκολεύομαι και δεν το καταναλώνω εδώ και μήνες εκτος από εξαιρετικές περιπτώσεις. Και πάλι μόνο με τη μορφή κιμά π.χ. τα ινδικά σου μπιφτέκια γαλοπούλας ή το μαντι σου-. Μολις βγήκαν από του φούρνο έφαγα δύο τυροπιτάκια και, αν είχα ετοιμάσει και άλλο φαγητό για το δείπνο, θα έτρωγα και άλλα!!! Το πιο ωραίο ήταν, όμως, η μυρωδιά που πλημύρισε το σπίτι!!....και κρύα πάλι λαχταριτσά είναι (έφαγα δύο για πρωινό). Ως απόδειξη της αγάπης για τον καλό μου θα απομακρύνω από το οπτικό μου πεδίο τα εναπομείναντα! :)! Καλό σαββατοκύριακο και ευχαριστώ πολύ για τις γεύσεις και τις μυρωδιές! Αγγελική, Α.Τ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα Αγγελική! Πόσο χαίρομαι που σου άρεσαν δεν μπορείς να φανταστείς. Εγώ τα φτιάχνω συνέχεια και δεν τα χορταίνουμε! Να' σαι καλά!

      Delete
  27. Μετά τα μουστοκούλουρα, ήρθε και η σειρά για αυτήν την υπέροχη συνταγή!Εκπληκτικά!

    Πολλά συγχαρητήρια για το blog σου, το βρήκα τυχαία και η αλήθεια είναι ότι εντυπωσιάστηκα από τον τρόπο παρουσίασης των συνταγών! Ανυπομονώ να δοκιμάσω και άλλες συνταγές σου στον ελεύθερό μου χρόνο..

    Καλή συνέχεια στην υπέροχη αυτή δουλειά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλημέρα! Να' σαι καλά, σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!

      Delete
  28. Αποφάσισε λοιπόν ο αγαπημένος μου πως ήρθε η ώρα και φέτος....να πάει για τη συλλογή ελαιόκαρπου....έπρεπε να πάει....δεν αφήνεις ανεκμετάλλευτο αυτό το δώρο άλλωστε!....πήρε και δυο - τρεις φίλους και μου ανακοίνωσε πως αρχίζει η δουλειά στο χωράφι με τις ελιές....καταλαβαίνεις λοιπόν ότι σαν καλή νοικοκυρά (βεβαίως βεβαίως!!!) έπρεπε να αναλάβω το θέμα τις σίτισης 3 αντρών που βοηθούν στο να φτάσει το λαδάκι (βιολογικό) και φέτος στο σπιτάκι μας....ζήτησα από τον καλό μου να πάω και εγώ μαζί τους....έτσι για να δω πως γίνεται η συλλογή αλλά και όλη η εργασία στο χωράφι.....γιατί όχι? (μου απαντάει η αγάπη μου) έτσι λοιπόν άρχισαν όλα.....μια ημέρα πριν μεταξύ άλλων (για να τσιμπολογάμε) αποφάσισα να φτιάξω και αυτά εδώ τα πιττάκια για να τα παίρνουμε μαζί.....τι να σου πω....τέτοιο πιττάκι δεν έχω ξαναφάει τόσο νόστιμο ζυμάρι τοσο ευκολοδούλευτο τοσο ανεκτικό (στη ποσότητα της γέμισης καθώς τυγχάνω τυροφάγος) αλλά....κυρίως παρέμειναν φρέσκα 4 ολόκληρες ημέρες (τόσο άντεξαν, βέβαια έπερνα πολλά διαφορετικά τσιμπολογήματα καθημερινά)....έφτιαξα όλη τη δόση αλλά τα γέμισα μόνο με τυρί -εντάξει έβαλα και λίίίίίίίίγο πιπεράκι-.Οι φίλοι κατενθουσιάστηκαν ...έκαναν και σχόλια για το πόσο χορταστικό και νόστιμο ήταν και ο συζυγος μου ανακοίνωσε ότι θέλει να του τα φτιάχνω για να τα παίρνει και στη δουλειά...και....τι άλλο να πω? στα είπα όλα....θα σου πω όμως και το πιο σημαντικό για εμένα...αυτό που σκέφτηκα όταν έφαγα το πρώτο πιττάκι.....Συγχαρητήρια στη γιαγιά και στην υπέροχη συνταγή....
    Ευαγγελία

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Ευαγγελία!! Να είσαι καλά! Περιττό να πω πόσο χαίρομαι που σας άρεσαν. Για μένα είναι το μοναδικό τυροπιτάκι/κρεατοπιτάκι που υπάρχει :)
      Τί ωραία που έχετε δικιές σας ελιές και κάνετε δικό σας λάδι!

      Delete
  29. Καλημέρα!
    Έφτιαξα χθες τα τυροπιτάκια και τα κρεατοπιτάκια. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να δοκιμάσω γιατί ξεκίνησα νηστεία από Σάββατο.... Ο λαός όμως (4 παιδιά) τα καταβρόχθισε! Έβαλα και για κολατσιό σήμερα για τα μικρά στο σταθμό και ο μεγαλύτερος μου ζήτησε εξτρα για να κεράσει το φίλο του(3χρ)...χαχαχα! Μου ζήτησε και η συνυφάδα μου τη συνταγή. Να ΄σαι καλά Μάγδα με τις συνταγές σου χωρίς μυστικά! το εκτιμώ πολύ αυτό! Προσεχώς, μελιτζανοσαλάτα από σένα που μου ζήτησε ο άντρας μου για τη νηστεία! Ευχαριστώ!
    Αρετή.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γειά σου Αρετή! Πολύ χαίρομαι που άρεσαν τα πιτάκια. Είναι τα αγαπημένα μου! Δώσε στη συνυφάδα σου τη διεύθυνση του μπλογκ μου ν' αρχίσει να μαγειρεύει κι εκείνη :)
      Η μελιτζανοσαλάτα είναι πολύ ωραία, ελπίζω να την ευχαριστηθείτε!!

      Delete
  30. Καλημερα. Εχω κανει δυο φορες τα πιτακια με γεμιση τυρι αλλα και λαχανικα και λουκανικα. Ειναι παντα νοστιμα και χορταστικα κι αρεσουν σε ολη την οικογενεια. Σας ευχαριστω για τη συνταγη. Θα ηθελα να σας ρωτησω κατι. Θελω να κανω πιτακια με γεμιση κρεμα ζαχαροπλασικης αλλα κανει πολυ ζεστη για να φτιαξω ζυμη σφολιατας και δεν μου αρεσει να αγοραζω ετοιμα φυλλα. Θα μπορουσατε να μου προτεινετε καποια ζυμη απο τη σελιδα σας που να ταιριαζει για να φτιαξω πιτακια με γεμιση γλυκεια; Σας ευχαριστω πολυ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαίρομαι πολύ που σας αρέσουν τα πιτάκια μου. Δεν τα αλλάζω με τίποτα! Δεν έχω κάποια άλλη ζύμη στο μπλογκ πέρα απ' τη σφολιάτα που να κάνει γι' αυτό το σκοπό. Μπορείτε να φτιάξετε όμως ταρτάκια με γέμιση κρέμας ζαχαροπλαστικής. Έχω 2-3 συνταγές για γλυκιές τάρτες. Μπορείτε να τις βρείτε στο ευρετήριο συνταγών.

      Delete
    2. Ευχαριστω για την απαντηση. Μολις προμηθευτω τα σχετικα θα δοκιμασω τις ταρτες. Ειμαι σιγουρη οτι θα ειναι υπεροχες. Καλη συνεχεια.

      Delete
  31. Μπορούμε να τα κάνουμε και με ανθότυρο;

    ReplyDelete
  32. Καλησπερα. Εχω δοκιμασει τη συγκεκριμενη συνταγη με γεμιση ανθοτυρο, γαλοπουλα και τριμμενο πιπερι, με γεμιση ανθοτυρο και λουκανικα, με τυρι φετα και μπεσαμελ, με τριμμενο κασερι και λουκανικα. Παντα τα πιτακια βγαινουν νοστιμοτατα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι απίθανα, πράγματι. Χαίρομαι που σας αρέσουν!

      Delete
    2. Επίσης στη γέμιση με τυρί και αυγό προσθέτω και δύο - τρεις κουταλιές της σούπας χτυπητή (τυροσαλάτα).Έτσι η γέμιση γίνεται πιο πικάντικη. Και πάλι ευχαριστώ.

      Delete
  33. Τι φέτα χρησιμοποιείτε για την γέμιση;
    Μπορώ να τα αποθηκεύσω στην καταψυξη;;

    ReplyDelete
  34. Τι φέτα χρησιμοποιείτε στην γέμιση;

    ReplyDelete
  35. Πως μπορώ να τα αποθηκεύσω στην κατάψυξη;

    ReplyDelete
  36. Μόλις βγήκε το πρώτο ταψί από το φούρνο! Τα έκανα όλα με γέμιση κιμά!! Φανταστικά είναι!!!!

    Σύμπτωση....έχει και australian open! xaxa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν Πέπη!! Μεταξύ μας, αυτά με τον κιμά τα προτιμώ από τη φέτα κι ας είμαι φετού!
      Όσο για το Australian, άσε, έχασε ο Ναδάλ :(

      Delete
  37. Καλημέρα απο Ελλάδα! Τη συγκεκριμένη συνταγή την τιμώ συχνά, από τότε που την διάβασα για πρώτη φορά, πριν τρία περίπου χρόνια,και έχω να πω πως είναι με διαφορά η καλύτερη ζύμη κουρού που έχω γευθεί. Όσο και αν αγαπώ το ελαιόλαδο, δε μου αρέσει καθόλου στη ζύμη κουρού. Το βούτυρο κάνει θαύματα! Εν πάση περιπτώσει, μέχρι πρότινος ζύμωνα με το χέρι, τις προάλλες όμως αγόρασα το πολυπόθητο επιτραπέζιο μίξερ! Επειδή δεν είμαι ακόμα εξοικειωμένη με τη λειτουργία του, σε τι ταχύτητα και για πόση ώρα πρέπει να ζυμωσω ώστε να μην σφίξει η ζύμη; Ευχαριστώ εκ των προτέρων και συγχαρητήρια για το εξαιρετικό ιστολόγιο!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα Αντωνία. Σε μέτρια ταχύτητα μέχρι να έχεις λεία, εύπλαστη και κάπως μαλακιά ζύμη που να μην κολλάει όταν την πιάσεις στο χέρι. Δεν πρέπει να την ζυμώσεις πολύ γιατί θα σφίξει. 2 λεπτά περίπου νομίζω αλλά δεν είμαι και απολύτως σίγουρη γιατί δεν έχω σημειώσει ποτέ τον χρόνο. Αφού την έχεις φτιάξει ξανά, ξέρεις πώς πρέπει να είναι η υφή της οπότε δες την. Καλορίζικο το μίξερ! Καλά μαγειρέματα.

      Delete